اجاره انبار در تهران

اجاره انبار در تهران

کاهش ضایعات انبار اجاره ای : همه محصولات دارای آستانه تحمل مشخصی در برابر فشار، ضربه، عوامل محیطی نظیر دما یا میزان نور و ... هستند که در صورت عدم توجه به آن‌ها، کالای مورد نظر دیر یا زود از بین می‌رود . در همین رابطه انبارها از جمله اماکنی هستند که بیشترین تلفات و ضایعات کالاهای مختلف را در آن‌ها داریم، به همین منظور لازم است تا با شناسایی تهدیدات موجود راه‌های تخریب این محصولات را مسدود کرده و بدین ترتیب از تضییع سرمایه‌هایی که در بلند مدت می‌تواند مبلغ زیادی هم باشند جلوگیری نماییم .

 

با عنایت به این توضیحات، مجموعه‌های فراوانی وجود دارند که با در اختیار داشتن انبار یا انبارهایی متعلق به خود، طبق برنامه‌ای اصولی آن‌ها را تقسیم بندی کرده و با نظر به اینکه در حال صرف هزینه‌ای هستند که نهایتاً سودش به خودشان برمی‌گردد، در انجام تجهیز این اماکن کوتاهی نمی‌کنند .

این در حالیست که گاهی افرادی در حین اجاره انبار در تهران این اصل و لزوم بودن قفسه‌های مختلف را به دلایلی نظیر هزینه‌های برپایی، مدت زمان کوتاه استقرار در این محل ، عدم اجازه صاحب ملک به انجام این کار و ... به فراموشی سپرده که نهایتاً اثر آن را نیز می‌بینند .

در همین رابطه قصد داریم تا در ادامه به بررسی نکاتی بپردازیم که هم موجب کاهش ضایعات انبار اجاره ای شده و هم انبار تحت تملک خودِ شخص یا یک مجموعه!

 

قفسه‌بندی صحیح، نخستین گام در مسیر کاهش ضایعات انبار اجاره ای

 

پر واضح است که نخستین حرف الفبای نظم و ترتیب در یک انبار برپایی قفسه‌ها یا هر ساختار دیگریست که به چینش منظم محصولات کمک کند! در همین رابطه زمانی که در یک انبار قفسه‌ای وجود ندارد، نیازمند چینش محصولات (ولو با داشتن بسته‌بندی محکم) روی یکدیگر هستیم که این امر حداقل از سه جهت دردسرساز بوده و موجب افزایش ضایعات می‌شود .

نخست اینکه با تلنبار شدن این محصولات روی یکدیگر، محصولات زیرین حتی با وجود مقاومت بالا نیز تسلیم شده و فرم خود را از دست می‌دهند که این امر مطلوب کارفرما نبوده و دوم اینکه با اختفای برخی محصولات در زیر تلی از کالاهای همجنس، امکان عبور از تاریخ مصرف آن به دلیل عدم امکان نظارت، امکان ریزش محصولات بالایی، عدم دسترسی به محصولات زیرین ، فساد و خراب شدن و همچنین نفوذ جانوران موذی به آن وجود دارد که باز هم این عوامل خوشایند ما نیست .

 در سومین پیامد این اقدامات که به نوعی با مورد قبلی همپوشانی دارد، زمانی که امکان آمارگیری عینی مستمر از انبار وجود نداشته باشد، امکان سرقت این محصولات بدون اینکه کسی از وقوع آن اطلاع یافته زیاد می‌شود و یا ممکن است با گذشت ماه‌ها و سال‌ها از اعتبار محصول، نیاز مصرف‌کنندگان یا مقبولیت آن، سرمایه‌ای که می‌توانسته در موارد متعددی گره گشا باشد به خواب عمیق و بی‌بازگشتی فرو برود .

به همین منظور وجود قفسه‌های مختلف (قفسه‌هایی متناسب با ماهیت کالاها و دارای مقاومت زیاد) سبب می‌شود تا با افزایش نظم در چینش و آمارگیری به کاهش ضایعات انبار اجاره ای برسیم .

 

توجه به تاریخ انقضاء

 

در مواردی که کارگاه یا کارخانه‌ای از مواد اولیه‌ای فساد نشدنی نظیر مصالح ساختمانی یا فلزات تغذیه می‌کند، ممکن است گذشت چند ماه و چند سال نیز تأثیری در کیفیت آن‌ها ایجاد ننماید، حال اینکه گاهی این محصولات همانند مواد خوراکی از عمر محدودی برخوردار بوده و ممکن است با خرابی خود عملاً به سوختن بهای خریدش تبدیل شود .

به همین دلیل علاوه بر نظارت به سازوکاری مؤثرتر نیاز داریم تا ضمن تحقق موارد فوق در حوزه مدیریت موجودی و حمل و نقل نیز به کمک‌مان بیاید . در تکمیل این توضیحات باید گفت که در روش‌هایی نظیر استفاده از قفسه های راک جریان کالا به نحویست که همواره قدیمی‌ترین محصول (نظیر یک صف) آماده خروج از انبار می‌باشد .

 

رعایت اصول ایمنی

 

سطح بهداشت عمومی، میزان حساسیت مردم روی مسائل ایمنی ، نحوه رسیدگی مراجع ذیصلاح و استاندارهای آن‌ها در برخورد با سطح بهداشت، سطح آگاهی مردم و مسائلی از این دست سبب شده است تا پیشنیازهای ایمنی و اصول انبارداری به ویژه در خصوص مسایل بهداشتی هیچ شباهتی حتی با 2 یا 3 دهه قبل نداشته باشد، پس نمی‌توان با متدهای همان 20 یا 30 سال پیش هم به امر انبارداری پرداخت .

با کمک شیوه‌های جدید که بسیاری از آن‌ها نیز الزامی و لازم الاجرا هستند، انبارها در برابر خطراتی نظیر آتش سوزی، آب گرفتگی سطح و نم کشیدن یا جذب رطوبت هوا ایمن تر بوده و حتی بیمه هستند که این امر به طور مستقیم موجب کاهش ضایعات انبار اجاره ای می‌شود .

از سویی دیگر افزایش تنوع قفسه‌ بندی‌ها، ورود تجهیزات و متدهای پیشرفته انبارداری، توجه به ارگونومی و راحتی کارکنان حین کار، تعریف قوانینی به منظور بهبود شرایط سقف، کف، نور یا تهویه انبار و ... سلسله عواملی هستند که در مجموع به بهبود شرایط نگهداری کالاهای مختلف منجر می‌شود .

Main Menu

Main Menu

Main Menu