اجاره انبار در تهران

اجاره انبار در تهران

سیستم مدیریت انبار : چنانچه به عنوان یک نیروی کار سابقه فعالیت در یک انبار بزرگ را داشته باشید، تصدیق می‌کنید که گاهی سررشته برخی از امور از دستانمان در می‌رود . در همین رابطه زمانی که ترکیبی از یک فضای بزرگ، محصولاتی با تنوع و تعداد زیاد، کارکنانی پر تعداد با شیفت‌های گوناگون و عدم حضور همیشگی همه افراد را در کنار هم قرار دهیم، خواهیم دید عدم تطابق آمار با موجودی امریست که همواره اتفاق می‌افتد!


امری که چنانچه با حسن نیت به قضیه نگاه کرده و فردی را که به صورت تعمدی دست به کارشکنی‌هایی می‌زند را نادیده بگیریم، در پی بی نظمی، عدم ثبت همه وقایع، دخالت افراد غیر مسئول در حوزه انبارداری و بی مسئولیتی برخی از کارکنان همواره رخ می‌دهد.


همه این‌ها در حالیست که با چنین شرایطی کارفرما یا صاحب سرمایه همواره متضرر شده و پیوسته ملزم به پرداخت جریمه‌ایست که دیگران مسبب آن بوده اند!
با عنایت به این توضیحات استفاده از شیوه‌های سنتی در کسب و کارهای بزرگ دیگر جایز نبوده و موجب از دست رفتن بخشی از سرمایه کارفرما می‌شود. به همین منظور سیستم مدیریت انبار مورد استفاده قرار گرفته و بدین ترتیب بخش قابل توجهی از مشکلات مذکور را با حذف عامل انسانی از بین می‌برد .

 

سیستم مدیریت انبار چیست؟


WMS، Warehouse management system یا به طور دقیق‌تر سیستم مدیریت انبار، نرم‌افزاری تخصصی به منظور مدیریت رویدادهای یک انبار بوده که نظارتی مستقیم به سازوکار آن دارد و بهینه‌سازی سلسله حلقه‌های زنجیره تأمین را از لحظه تحویل گرفتن کالا از توزیع‌کننده تا قفسه فروش بر عهده دارد .


به بیانی دیگر، این سامانه با در اختیار گرفتن جریان سفارش، نگهداری و ارسال کالا، از یک سو سبب می‌شود تا همواره محصولات ضروری در انبار وجود داشته و موجودی آن‌ها به صفر نرسد . از سویی دیگر نقطه بهینه آن‌ها را محاسبه کرده تا بیش از حد نیاز (که ممکن است به تخریب یا فساد این محصولات منجر شود) در این مکان ذخیره نشود . همه اینها در حالیست که علاوه بر نظارت به نحوه انتقال و جایگذاری، همواره مقدار دقیق موجودی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد .

 

مزایای سیستم مدیریت انبار


زمانی که از یک سامانه هوشمند به منظور مدیریت اجاره انبار استفاده می‌کنیم، طبیعیست که درصد خطاهای ناخواسته به شدت کاهش یافته و دیگر خبری از اشتباه در اثر خستگی، ورود اطلاعات غلط یا زد و بندهای احتمالی و همچنین مغایرت موجودی با مقدار اسمی در پایان هر دوره (انتهای روز، هفته، ماه یا سال) نیست .
استفاده از این سازوکار دارای مزایای فراوانیست که از مهمترین آن‌ها می توان به موارد زیر اشاره کرد :

 

افزایش بهره‌وری


زمانی که برخی امور به صورت خودکار انجام شوند، بدین معناست که به اپراتور کمتری نیاز داریم . اگرچه این موضوع به عنوان یکی از بزرگترین مشکلات انسان عصر حاضر شناخته می‌شود (بیکاری انسان‌ها به دلیل استفاده از ماشین‌آلاتی که می توانند یک کار را با خروجی بهتر و دردسر کمتری انجام دهند) ، اما از دید بسیاری از کارفرمایان کم شدن تعداد کارکنان و حواشی و هزینه‌های مختص آن‌ها عمل مطلوبی به حساب می‌آید .


این در حالیست که ماشین‌آلات خودکار نیز کار خود را انجام داده و تعداد کارکنان باقی‌ مانده دارای شرح کار مشخص و قابل سنجشی می‌شوند که این امر نیز از سویی دیگر به افزایش بهره‌وری و انجام امور با ارزش‌تری از سوی قوای انسانی منجر می‌شود .

 

افزایش سرعت


در مبحث اینترنت اشیاء که هر روز مطلب جدیدتری در مورد آن‌ها می‌خوانیم، انبارها می‌توانند بواسطه هوش مصنوعی کنترل شده و درخواست مشتری را بدون نیاز به حضور انباردار برای وی ماده کنند . در مواقعی که حجم سفارشات بالا بوده، تعداد نفرات کم است و به همین ترتیب احتمال اشتباهات افراد نیز زیاد می‌شود، وجود چنین سامانه‌هایی از مواجه شدن انبار با شکایات یا مسائل پیرامونی جلوگیری می‌کند .

 

افزایش شفافیت


با کمک این سازوکار مشتریان می‌توانند به شرایط کالای مورد نظرشان حتی در انبار مجموعه فروشنده نیز نظارت داشته باشند . میزان موجودی، نحوه رسیدگی، دما و سایر شرایط نگهداری و همچنین جزئیات ارسال از جمله اطلاعاتیست که در اختیار مشتری قرار گرفته و بدین ترتیب خود صاحب امتیاز انبار نیز می‌تواند به موازات رصد این اتفاقات توسط مشتری، به محض بروز کوچکترین چالش و مشکلی به رفع آن بپردازد .

 

افزایش قابلیت مقیاس پذیری و سازگاری


فرض کنید که با تغییر ماهیت محصولی که نگه می‌دارید نیازمند تغییر در روش و طرز کار کارکنان، محل قرار گیری قفسه‌ها، تغییر در نوع حمل و نقل ، تفاوت در نحوه شمارش و ... می‌شوید . در همین رابطه چنانچه سامانه شما هوشمند باشد، در صورت بزرگی این تغییرات نیز باز هم به خوبی با شرایط انطباق یافته و در مدت کوتاهی آن را به سادگی انجام می‌دهید، حال اینکه نیروی انسانی به آموزش یا استخدام افرادی کمکی نیاز دارد که این خود هزینه‌های زیادی روی دست کارفرما می‌گذارد .

Main Menu

Main Menu

Main Menu