اجاره انبار در تهران

اجاره انبار در تهران

انبار چیست و چه مدل هایی دارد ؟ چه ضرورتی برای اجاره انبار تهران وجود دارد ؟ در این مطلب قصد داریم به این موضوع بپردازیم.
مقوله انبار موضوعی نیست که به تازگی وارد زندگی ما انسان ها شده باشد. از همان ابتدا که سبک زندگی بشر از غارنشینی به تمدن و زندگی اجتماعی رسید انبار کردن آذوغه برای روزهای مبادا و در نظر گرفتن جایی مناسب برای این کار از ضرورت های زندگی محسوب شد. این روز ها هم تقریباً در همه خانه ها انبار های کوچکی برای نگهداری وسایل که دور ریز نیستند اما همیشه هم مورد استفاده قرار نمی گیرند وجود دارد. اما موضوع صحبت ما انباری های کوچک و خانگی نیست. ما قصد داریم به معرفی انبار های بزرگ و ضرورت اجاره انبار بپردازیم.
به طور تقریبی می توان گفت تمام فعالان اقتصادی و صاحبان کسب و کاری که محصولاتی را تولید می کنند و یا مواد اولیه و کالاهایی را می خرند با مقوله انبار در ارتباط تنگاتنگی هستند ، زیرا انبار نقش بسیار بزرگی در کسب و کار آنها دارد و می توان به جرات گفت که اگر انبار وجود نداشت آن واحد اقتصادی به صورت کلی تعطیل می شد. فرض کنید یک کارخانه تولید خودرو که روزانه ده ها عدد ماشین تولید می کند قطعاً نیاز به فضایی بزرگ برای دپوی این خودرو ها دارد تا بتواند به مرور آن ها را به بازار تزریق کند. پس وجود یک فضا برای ذخیره محصولات و مواد خام از اصلی ترین و ضروری ترین نیاز های اولیه یک کسب و کار است که در مورد واحد های اقتصادی موجود در پایتخت اجاره انبار تهران از اصلی ترین فاکتور های برپایی و ادامه حیات یک کسب و کار تولیدی است.
فاکتور های مهمی برای در نظر گرفتن فضای مناسب برای ذخیره کالا ها وجود دارند که باید با توجه به آنها مکان مناسب برای این کار را مشخص کرد. به عنوان نمونه نزدیکی یا دوری انبار به محل اصلی کسب و کار می تواند بسیار حائز اهمیت باشد ؛ مثلا اگر واحد اقتصادی مورد نظر یه فروشگاه مواد غذایی باشد که به صورت خرده فروشی مشغول کار است نزدیکی انبار به محل فروشگاه بسیار مهم است زیرا باید به صورت مدام حداقل روزی چند بار اقلامی از انبار به فروشگاه وارد شوند و در قفسه هایی که خالی شده اند چیده شوند. چنین شغلی نمی تواند به اجاره انبار در نقطه ای دور از مکان خود فکر کند. در سوی دیگر مدیر یک کارخانه لوازم خانگی در تهران را در نظر بگیرید که نوع فروش آنها فقط به صورت عمده و به همکاران در پایتخت و شهر های دیگر کشور است. چنین شخصی می تواند به راحتی در نقطه ای حتی دور از کارخانه اصلی اقدام به اجاره انبار تهران کند زیرا او می تواند روزی یک بار به انبار خود سر بزند و تمام سفارشات روز را که به صورت لیست است در ماشین های مخصوص بارگیری کند و برای مشتریان خود ارسال کند. البته اصولاً این کار به این شکل انجام نمی شود و مدیران کسب و کار های بزرگ نمایندگانی در انبارهای خود دارند که این کار ها را انجام می دهند .
اما انبار ها انواع متفاوتی دارند که باید در زمان اتخاب آنها به این مسئله دقت کرد. مدیران و صاحبان کسب و کار به خوبی از وضعیت کالا های خود با خبرند و می دانند که مثلاً آب باران باعث خرابی محصولاتشان می شود و یا کالای دیگری اگر نور آفتاب به آن بخورد فاسد و خراب می شود ؛ به همین سبب باید در زمان انتخاب انبار نهایت دقت خود را به خرج دهند. همانطور که گفتیم انبارها انواع مختلفی دارند ؛ برخی از آنها مسقف و سرپوشیده هستند و هوای آزاد ، آفتاب ، باران و دیگر عوامل خارجی نمی تواند به کالا های داخل آنها آسیب بزند که مسلماً چنین انبارهایی برای رئیس یک کارخانه که مثلاً محصولات الکتریکی یا غذایی تولید می کند مناسب و ضروری است. برخی از انبار ها نیز سرپوشیده نبوده و یک محیط باز هستند ؛ چنین انبارهایی برای مشاغلی مانند یک کارخانه تولید خودرو مناسب است که در زیر آفتاب و باران مشکلی برای محصولاتش پیش نمی آید.
فاکتورهای بسیاری برای اجاره انبار تهران وجود دارند که سعی کردیم در این فرصت کوتاه مهمترین آنها را بیان کنیم. آنچه که از این یادداشت نتیجه گیری می شود گواه این مطلب است که اجاره انبار امری ضروری برای بیشتر کسب و کار ها است و انتخاب نوع انبار نیز از مسائلی است که اشتباه در آنها می تواند باعث ایجاد خسارت زیادی به آن واحد اقتصادی شود.

Main Menu

Main Menu

Main Menu