اجاره انبار در تهران

اجاره انبار در تهران

انواع کالا در انبار : زمانی که قصد ذخیره سازی کالایی در انبار داریم، توجه به فاکتورهای متعددی می تواند به ما در این راه که همان حفظ سلامت محصولات تا موعد خروجشان از انبار، مدیریت تأمین و همچنین داشتن آمار درستی از آن هاست کمک کند .

 در همین رابطه پر واضح است که در روش نگهداری از مقدار زیادی پودر فله ای به عنوان ماده اولیه تولید، میز و صندلی های قدیمی هیئت مدیره و یا پالت محصولاتی که از خارج وارد کشور شده اند تفاوت هایی وجود دارد .

از آنجایی که در موارد بسیاری مجبوریم تا این محصولات را در محیطی واحد نگه داریم ، لازم است تا آن ها را به درستی دسته بندی کرده که در ادامه این مطلب به این مسأله و روش دسته بندی محصولات در انبار نگهداری کالا بر اساس ساختار فیزیکیشیان می پردازیم .

انواع موجودی

مواد مصرفی

همه واحدهای تولیدی برای اینکه محصولی را به وجود آورند، لازم است تا موادی را مصرف کنند . در همین رابطه به جمله مواد و محصولاتی که مصرف شده یا به منظور تشکیل ساختار بزرگتری روی دیگر اجزا اسمبل می شوند مواد اولیه مستقیم بر مصرف تولید گفته می شود .

این در حالیست که همه موادی که در ساختار این محصول استفاده شده اند قابل تفکیک، تمییز و مشاهده نبوده و یا تأثیری غیرمستقیم در روند تولید داشته اند که از مهمترین آن ها می توان به انواع روانکارها، قطعات یدکی ماشین افزارها و همچنین ابزار آلات مورد نیاز اشاره کرد . به محصولات دسته دوم اقلام مصرفی غیر مستقیم تولید گفته می شود .

با وجود اینکه می توان قطعات نیمه ساخته را دسته ای مجزا دانست، اما از آنجایی که به همان شکلی که هستند کاربردی نداشته و برای کامل شدن یا کامل کردن نیازمند قطعات دیگری هستند در این بخش گنجانده می شوند .

محصولات نهایی

همانطور که از نام این محصولات مشخص است، محصولات نهایی کالاهایی هستند که مطابق طرح اولیه ساخته شده و پس از عبور از آزمون های کنترل کیفیت و بسته بندی، هم اکنون آماده فروش می باشند . از حالت های خاص محصولات نهایی که در مجموعه های تجاری بیشتر دیده می شوند می توان به کالای خریداری شده جهت فروش اشاره کرد که بدون هیچ تغییری به اجاره انبار وارد و از آن خارج می شوند .

کالاهای نامنطبق، ضایعات و محصولات اسقاطی

گاهی به دلایلی نظیر عملکرد ضعیف یا راندمان کم یک دستگاه خروجی آن مطابق کالایی که مد نظرمان است نمی باشد . به همین منظور چنانچه قابل بازیافت باشد به ابتدای چرخه برگشته، در غیر این صورت اسقاطی بوده و از دور خارج می شود .

کالاهای امانی

تبادل کالاهای امانی که بیشتر در محیط های تجاری شاهد آن هستیم تا محافل تولیدی و صنعتی بدین ترتیب است که فرد یا مجموعه ای بخشی از محصولات یا مواد اولیه خود را در اختیار دیگری گذاشته تا برای وی بفروشد . در این راه مالکیت این محصولات به صورت رسمی و قطعی به نفر دوم منتقل نشده و وی تنها تعهد دارد تا در صورت مصرف یا فروششان مبلغ آن ها را به نفر اول پرداخت کند . بدیهیست که در صورت روی دادن این اتفاقات، اماناتی که پولشان داده نشده به نفر اول بازگردانده می شود .

ملزومات

همه مجموعه ها بنا به وسعت یا تعداد نفرات خود نیازمند استفاده از لوازم خدماتی، ساختمانی، رفاهی، اداری و بهداشتی هستند . این مواد مصرفی که در دسترس کارکنان یک مجموعه قرار می گیرند، در بخش مجزایی از انبار به نام ملزومات جای می گیرند .

دارایی های ثابت

همانند وقتی که بخشی از اموال شخصی خود را به انباری خانه منتقل می کنیم، گاهی لازم است تا در محیط های صنعتی نیز محصولی دور از دسترس قرار داشته تا در آینده مورد استفاده قرار گیرد .

در همین رابطه دارایی های ثابت به عنوان این محصولات، اقلامی نظیر ماشین آلات تولیدی، رایانه ها، میز و صندلی، کانتر و ... هستند که در هیچ یک از دسته های فوق جای نگرفته و در عین حال نمی توان آن ها را به سادگی از دست داد .

لازم به ذکر مجدد این مطلب است که این در نوع دسته بندی و معرفی انواع کالا در انبار تنها به ماهیت محصولات اشاره شده و روش های دیگری نیز برای گروه بندی این اماکن وجود دارد.

 

Main Menu

Main Menu

Main Menu