اجاره انبار در تهران

اجاره انبار در تهران

اصول شماره گذاری قفسه های انبار : انبارداری دارای استانداردهایی در سطوح مختلف است که رعایت هریک از آن‌ها برای قشر خاصی از دارندگان یا اجاره‌کنندگان این مکان لازم و ضروریست.


به عنوان مثال فردی که وسایل زندگی خود را برای مدتی مشخص در یک کانتینر نگه می‌دارد، تنها چیزی که برایش مهم بوده این است که این محصولات از گزند باد و باران و آفتاب در امان مانده یا به سرقت نروند . در نتیجه اینکه با چینش فشرده آن‌ها مشکلی نداشته و با اینکه تا پایان دوره مورد نظر نیز به بسیاری از وسایل دسترسی نداشته باشد مشکلی ندارد .


به عنوان مثالی دیگر، کاسبی برای کسب و کار کوچک خود دارای انباری 12 متریست که می‌تواند جنس‌های پشتیبان خود را در آن‌ها نگه دارد . با توجه به اینکه خود وی نظارتی مستقیم به چینش این محصولات در انبار داشته، به کلیه محصولات ورودی و خروجی و جریان کالا نظارت دارد و خود این اجناس نیز از تنوع یا تعداد خیلی زیادی برخوردار نیستند، وجود یک سری قفسه برای جایگذاری آن‌ها هم کافی بوده و به دیگر نیازی به برچسب‌های هوشمندی مانند RFID ، ثبت در سامانه حسابداری، صدور قبض انبار یا کدینگ نیست !


با توجه به توضیحات فوق، اینکه هر انبارداری اصول شماره گذاری قفسه های انبار را رعایت کند قانون لازم الاجرایی نبوده و این راهکار تنها به مجموعه‌هایی با چند انبار بزرگ، دارای کارمندان متعدد و چرخشی، با تعداد و تنوع بالای محصولات، نیازمند انجام سریع کار و با حجم زیاد ورودی و خروجی در نظارت و کنترل بهتر موجودیشان کمک می‌کند .
با توجه به این مقدمه قصد داریم تا در ادامه به بررسی اصول شماره گذاری قفسه های انبار بپردازیم، پس با ما همراه باشید !

چرا باید قفسه‌های انبار کدگذاری شود؟


• دسترسی سریع به یک قفسه و یافتن مکان مورد نظر،
• آگاهی سریع و تقریبی از تعداد و نوع محصولات موجود، رو به اتمام و تمام شده با توجه به جای آن‌ها در قفسه‌ها،
• سهولت اجاره انبار و انبارداری که به کاهش تعداد کارگر مورد نیاز و هزینه‌های مرتبط با آن منتج می‌شود .
• امکان تعریف و خلاصه‌سازی مشخصات محصولات مختلف بر اساس کد آن‌ها

 

اصول شماره گذاری قفسه های انبار


هدف از شماره‌گذاری قفسه‌ها پیدا کردن هرچه ساده‌تر آن‌ها توسط افراد مختلف – به ویژه کارگران انبار که به اصطلاح در کف آن مشغول به کارند – می‌باشد، فلذا باید ساده و فهم پذیر و همچنین قابل تفکیک باشند، در نتیجه حتی اگر علائم و اشکال نیز می‌توانند چنین ویژگی‌هایی را ارائه دهند، استفاده از آن‌ها نیز بلامانع است . با توجه به این توضیحات همینک به بررسی روش‌ها و اصول شماره گذاری قفسه های انبار می‌پردازیم :

استفاده از اعداد


در این روش که ساده‌ترین راه برای طبقه‌بندی یک انبار است، اعداد ترتیبی یا زوج و فرد به قفسه‌های مختلف نسبت داده می‌شود . این در حالیست که برای دقیق‌تر شدن این اطلاعات می‌توان اعداد دهگان را به شماره ستون و اعداد صدگان را به شماره ردیف نسبت دهیم . ناگفته نماند که استفاده از حروف به جای اعداد در این روش، آن را به متدی کدگذاری به اسم نیمونیک تبدیل می‌کند .


در خصوص اعداد لازم به ذکر است که گاهی از اعداد اعشاری به منظور نمایش محصولات استفاده می‌شود که اعداد سمت راست اعشار بیانگر گروه‌های اصلی قفسه‌ها و قسمت دیگر نیز مبیّن گروه‌های فرعی در دسته بندی کالاها می‌باشند .


در زیرمجموعه آخر اصول شماره گذاری قفسه های انبار به کمک اعداد نیز به مشخص نمودن هر محصول با کمک یک کد می‌رسیم. در این روش هریک از محصولات و نمونه‌های مشابه آن با یک عدد دو یا سه رقمی مشخص شده و هریک از آن‌ها مکان و ماهیت یک محصول را نمایش می‌دهند . در نتیجه برای یافتن یک محصول یا برندی خاص کافیست تا 2 یا 3 رقم نخست آن را بیابید .


استفاده از اعداد و حروف


استفاده عدد خالی مناسب اماکنی بود که وسعت زیادی نداشته یا نهایتاً از یک سو (مثلاً طول انبار) کشیده شده و عرض زیادی نداشته باشند . در مواقعی که مکان در دسترس بزرگ باشد، همانند بسیاری از پارکینگ‌های عمومی از ترکیب یک حرف و یک عدد برای نمایش مکان مورد نظر استفاده می‌شود . در این روش صفحه شطرنج گونه راهروها با حرف و ستون‌ها با کد نمایش داده می‌شوند !

Main Menu

Main Menu

Main Menu