اجاره انبار در تهران

اجاره انبار در تهران

اجاره انبار و کارگاه در تهران : اکثر قریب به اتفاق امور صنعتی که در محیط یک کارگاه یا کارخانه انجام می‌شوند، مجموعه عملیاتی هستند که یک یا چند ماده اولیه را به محصولی نهایی تبدیل می‌کنند . در همین رابطه هم این مواد اولیه و هم محصولاتی که به مرحله آخر تولید رسیده‌اند مستلزم دپو شدن در مکانی با ویژگی‌های مشخصی هستند که تا پیش از  ورود به خط تولید یا ارسال برای خریداران در آنجا قرار گیرند، مکانی به نام انبار که حراست از کمیت و کیفیت این مواد و محصولات هدف اصلی استفاده از آن‌ها می‌باشد .

مجموعه‌های تولیدی بزرگ ، به دلیل داشتن زیرساخت‌های لازم برای این کار (اعم از فضا و بودجه لازم) محصولات فوق الذکر را در فضایی داخلی و در انبار کارخانه نگهداری می‌کنند . حال اینکه مجموعه‌های کوچک و نو پا تری که بودجه و توانایی خرید یا اجاره چنین اماکنی را ندارند ملزم به استفاده از نمونه‌های مستقل و کوچکتر هستند .

با صرف نظر از مواردی که گوشه‌ای از کارگاه به انبار تبدیل شده یا تولیدکننده تنها به اندازه مصرف روزهای آتی خود به خرید مواد اولیه می‌پردازد (مثلاً یک کابینت‌ساز و ورق‌های MDF) ، وجود یک انبار در کنار کارگاه می‌تواند مزایای زیادی داشته باشد که در ادامه مبحث اجاره انبار و کارگاه در تهران به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت :

 

چرا نزدیکی کارگاه و انبار به یکدیگر سودمند است ؟

 

  • تسریع در انجام امور

 

در مواردی که کارگاه و اجاره انبار به یکدیگر نزدیکند، عملاً زمانی به دلیل فقدان مواد اولیه در خط تولید تلف نمی‌شود . به عنوان مثال خیاطی را تصور کنید که در شرف برش الگو‌های یک پیراهن است . در مواردی که پارچه‌های مورد نظر در مجاورت وی قرار دارند این فرد می‌تواند با سرعت و پیوستگی بیشتری کار را انجام دهد نسبت به زمانی که قرار است از مکان دیگری این محصول به دست او برسد .

از سویی دیگر فرض کنید در همین کارگاه پس از اینکه البسه مورد نظر دوخته و آماده شد، به سادگی به انبار منتقل شده و دردسرهایی نظیر اشغال فضای مفید کارگاه، اتلاف وقت به دلیل تأخیر عملیات ترابری، ورود آسیب‌های فیزیکی به محصول (در این مورد کثیف یا پاره شدن آن‌ها) و ... به وجود نمی‌آید .

 

  • بهینه شدن نحوه سفارش مواد اولیه ، مصرف آن‌ها و فروش محصولات

 

می‌دانیم که در سامانه‌های انبارداری پیشرفته، همه اطلاعات انبار به روز بوده و مثلاً بخش حسابداری یا واحد طراحی دقیقاً به آمار آنچه که پیش چشمان انباردار قرار دارد مسلط هستند . این در حالیست که در مجموعه‌های کوچکتر اینچنین نیست و به ویژه در مواردی که نظم زیادی به مجموعه حاکم نیست احتمال جا افتادن یک محصول از آمار و حتی سرقت آن‌ها زیاد می‌شود .

در همین رابطه زمانی که انبار در مجاورت کارگاه است، همه روزه افراد ذی‌نفع و دست‌اندرکاران مجموعه از آن دیدن کرده، در نتیجه می‌دانند که چه چیزی کم داشته و آن را می‌خرند، چه چیزی زیاد داشته و آن را مصرف می‌کنند و یا فکری به حال فروش کالاهایی بلاتکلیف می‌نمایند . همه اینها در حالیست که چنانچه این انبار دور از دسترس کارفرما بود، شاید چنین نظارت گسترده‌ای روی آن وجود نداشت .

 

  • امکان بهره‌برداری موازی از هر دو مکان

 

به دلیل محدود بودن فضا و متغیر بودن شرایط، گاهی فضای انبار و کارگاه برای کاری که در آن‌ها انجام می‌دهیم به اندازه کافی بزرگ نیستند .

در مواردی مشاهده شده است که انباری در برهه‌ای از سال گنجایش کافی برای دپوی محصولات در دسترس را نداشته، به دلیل ترافیک کارها در کارگاه جای سوزن انداختن نبوده و بخاطر حجم زیاد کار به کمک نیروهایی اضافی نیاز داریم و یا به دلایلی نظیر تعمیرات لازم است تا مدتی جای استراحت کارکنان میان این دو مکان جابجا شود .

با توجه به این احتمالات، نزدیکی این دو مکان به یکدیگر سبب می‌شود تا بتوانیم از یکی به موازات دیگری و در راستای بهبود وضعیت آن استفاده کنیم .

 

  • افزایش امنیت و نظارت اجاره انبار و کارگاه در تهران

 

با صرف نظر از شب‌ها که انباری نظیر مجموعه میری با کمک نیروی انسانی، سگ‌های نگهبان ، سامانه‌های دزدگیر یا دوربین‌های مداربسته به محوطه کارگاه و انبارها نظارت دارد، در طول روز نزدیکی و اجاره انبار و کارگاه در تهران در کنار یکدیگر سبب می‌شود تا حتی کوچکترین تهدیدی نیز امنیت انبار را به چالش نکشیده و در صورت بروز هرگونه مشکلی به سرعت از سوی کارکنان حاضر در کارگاه برطرف گردد .

 

  • کاهش کاغذبازی یا هماهنگی‌های غیرضروری

 

زمانی که اجاره انبار و کارگاه در تهران از یکدیگر دور باشند، تحویل یا ترخیص کالا مستلزم هماهنگی‌های زیاد و حضور مستمر یک فرد در انبار می‌باشد. این در حالیست که با نزدیک بودن این دو مکان به یکدیگر علاوه بر تسهیل این کار، در مصرف منابع انسانی نیز صرفه جویی شده و عملاً لازم نیست تا فردی را تنها به منظور حضور در انبار استخدام کنیم .

 

در پایان جای دارد تا به این دو مطلب اشاره کنیم که اولاً مزایای نزدیکی انبار و کارگاه به همین موارد ختم نشده و ثانیاً انبار برادران میری بواسطه تعدد سالن‌های خود، آماده است تا به امر اجاره انبار و کارگاه در تهران پرداخته و مقدمات برقراری این مجاورت برای دو مکان مهم فوق برای واحدهای تجاری را ایجاد نماید .

Main Menu

Main Menu

Main Menu